Dagens träningspass

2010-08-10 @ 22:43:13
Idag blev det dubbla ridpass, ett på Biscaya och ett på Krabat, för min syster är väldigt nedstämd nu efter pappas död och orkar inte riktigt med att rida. För mig är det bara bra att hon inte rider, för jag mår så väldigt mycket bättre i stallet.
.
Biscaya:
Började med henne, red bara på måfå orkade inte planera något. Dock så var hon helknäpp, bara sprang och vägrade ställa i början. Vet inte om det beror på att en vän till mig red henne och gjorde något knäppt eller om det är något annat. Men det lossnade relativt fort.
Och något superbra: Galoppfattningarna har lossnat i högergalopp! Hon rusar in i galoppen, men hon tar den, och hon galopperar några steg. Så skönt. Dock så stannar hon bara på mitten av långsidan, hur mycket jag än driver ): Aja, det löser väl sig det med.
Jag tycker att hon börjar bli riktigt fin i kroppen, halsen är inte lika tunn, ryggen är rundare, rumpan börjar bli hjärtformad. Men ja, det är en bra bit kvar, hon är ju trots allt bara riden i ungefär fyra månader. Fast ah, nu när hon gått upp i vikt syns det att hon varit avelsto, mammamagen kommer nog alltid att finnas där tror jag, så det får jag leva med.
.
Krabat: Jag har inte ridit honom så mycket, tycker inte om honom speciellt mycket, det är alldeles för mycket travare för att jag ska tycka att det är roligt. Han har liksom inte riktig koll på benen, han är så himla slängig, och istället för att flytta så gasar han bara, och jag är så bortskämd med min pärla att jag inte riktigt orkar tjafsa med honom. Men red mycket voltarbete, och försökte ställa så gott det gick, fast han sprang bara in på en pyttevolt och snurrade runt, blev så stört irriterad. Aja. Får börja utbilda och rida honom regelbundet nu, såhär kan det ju inte fortsätta, vill att min syster ska ha en ordentlig häst att rida på och sedan så är det ju mycket bättre för honom att vara mjuk och följsam i sidorna.

hahah nedersta bilden <3333333 så ful är han
.
Nu ska jag alldeles strax skriva ett inlägg om min superfina helg hos Celine!

Kommentarer
Postat av: Elina

Du kan väll skriva ett inlägg om bloggare såsom Linn olsson johanna grant o elisabeth ågren o frida blomqvist ? ;) skulle vart kul och höra din åsikt om dreas bloggar samt ridstilar!

2010-08-11 @ 19:23:35
Postat av: Sara Jansson

Haha den nedersta va ju snygg ;D



sv; Nej håller med, är inte heller så sugen på att lägga så mycket på träns liksom..

2010-08-22 @ 19:35:00
URL: http://gotlandsryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0