Uteritt

2011-05-27 @ 00:14:37
Biscaya var knäpp idag. Redan i stallet märkte jag att hon var otålig och sådär.
Hade planerat att bara skritta ut, men hon hade så mycket energi att jag joggade henne i ett raskt tempo.

Hon var så gaaalet tittig.
Först blev hon livrädd för ett russ och en shettis som blev körda, vi har varit med om travare som kommit i full fart och hon har inte brytt sig...
Sedan är det ju alla stenar. Visst brukar hon vara lite tittig på vissa ibland. Mne idag var hon heltokig. Hon blev kvickrädd flera gånger och vid typ två, tre tillfällen tvärstannade hon och var på väg att vända. Knäppskalle.
Vi skrittade i skogen, och hon var så upptagen med att kolla på allting att hon var på väg ut bort från stigen föera gånger. Hon var verkligen överallt och ingenstans, snubblade hela tiden. Jag fick vara med och styra precis hela tiden, och ändå lyckades hon vara på väg bort från stigen för att hon kollade så mycket på annat.
Usch. Var inget roligt ridpass. Blir så irriterad och frustrerad.

Imorgon blire ett ordentligt dressyrpass med mycket galopp eller hoppning säger jag bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0