Ridningen lördag-söndag

2011-05-30 @ 01:44:54
Lördag; Blev faktiskt vila för Biscayas del idag! Andra dagen på hela maj som hon står helt haha :) Satt ute och lät henne äta gräs i ungefär en kvart, borstade, masserade lite osv. i alla fall. Det är ju alltid något!


Söndag; Joggade henne idag. Började med att gymnastisera halsen och överställa henne lite, hon gick emot innerskänkel helt galet, var hur frustrerad som helst :( Hon kunde gå ett halvt varv utan att gå emot, och sedan bara gick hon emot som fasen. Det värsta är att när jag blir frustrerad tenderar jag till att bli lite hård och övertydlig i mina hjälper (usch, skäms så. Måste jobba på mitt tålamod) och då blir ju min tappre vän frustrerad hon med, hon vill ju bara lära mig att vara tålmodig. Fy. Räcker med att jag är minsta lilla hård i handen i en sekund så får jag jättemycket skuldkänslor, brukar ju bara vara frustrerad i en sekund, sedan inser jag ju att jag måste lugna mig, men känner mig ändå hemsk. räcker med att jag ens hamnar ur balans och råkar ta henne för mycket i munnen så får jag skuldkänslor. Tur att Biscaya altid förlåter.
Sedan fortsatte jag med lite ryggningar, och hon bara totalvägrade att fokusera, max två steg tog hon bakåt. Till slut blev jag arg på henne och röt till, och då fick vi till två perfekta ryggningar på antalet önskade steg så då gav vi oss! Sedan travade jag igång henne, och jisses vad fin hon var. Hon bjöd på hur bra som helst och jag kunde bara åka med och slappna av. Sedan tog jag galoppen. Två varv i vänster fick vi till, utan avbrott. Så nöjd! Högern gick faktiskt sämre. Hon höll inte igång och bjöd inte alls på lika bra. Hon tog fel galopp ... två gånger tror jag, en solklar ökning! Tror att jag ska öka galopparbetet nu, så att vi kommer någonstans. Försöka börja jobba lite volter och ta fler fattningar. Men flyr fortfarande galopparbetet lite, farten eller lutningen i svängarna skrämmer mig inte längre. Men att hon varit så himla taskig mot mig tidigare sitter fortfarande i lite. Oroar mig för att hon bara ska tröttna och börja bocka och ha sig igen. Vill verkligen inte skada mig mer nu. Hon har redan gett mig en stukad rygg, hjärnskakning, stukat finger/en spricka i fingret (detta var i typ.. januari? Och jag har fortfarande ont av det), en vrickad fot och en sne rygg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0