Krabats flytt

2011-05-01 @ 13:27:31
Krabat flyttade i fredags,  och det gick bättre än vad jag kunnat önska mig. Jag förväntade mig att han skulle stressa upp sig vid transporten och att vi skulle behöva muta honom för att få på honom. Men han gick rakt på som ingenting, urduktig!
Under resam trodde jag att han skulle sparka och ha sig, men man märkte knappt att det stod en häst i bak.
När vi kom fram kollade han i typ två sekunder, sedan dök han ner i gräset och började äta, han brydde sig verkligen inte alls.
släppet med de andra hästarna gick även det över förväntan; han gapade inget när han var själv utan han bara åt gräs. När vi släppte in de andra hälsade de lite snabbt och sprang runt och visade upp sig, inga sparkar eller något gap. De lugnade ner sig ganska så fort dessutom.
Ät verkligen jätteglad, allt gick över förväntan och jsg tror stt Krabat kommer att få det helt gaaaalet bra där :D
Vi var och hälsade på honom på lördagen med, mamma var lite ledsen, men Krabat såg ut att trivas, fortfarande lite utanför flocken, men så kommer det ju att vara ett tag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0