Hoppning

2011-05-10 @ 23:44:09
Med nyvunnet självförtroende efter Sten-träningen bestämde jag mig för att strunta i att jogga henne och istället hoppa lite.
Körde inga direkta höjder, jag blir inte nervös förrän jag är uppe vid 100,110cm typ, utan det är ju att dte går fort som är problemet för min del. Även B bjuder på fint mot hindrena (kanske lite för fint ahha), och hon är även ganska vinglig.
Målet idag var att hon skulle hoppa i trav, landa i galopp och sedan fortsätta galoppera mot nästa hinder, ta det i galopp och landa i galopp igen. Och vi misslyckades inte en enda gång! Så jag är oerhört nöjd med hennes prestation :D Hopprutinen börjar komma nu, så det börjar gå mycket lättare.

Om intagningen till specialidrotten är till hösten så tror jag faktiskt att jag har en chans att komma in! Det har jag väl nu med, men bara för att det är två som hoppat av :)

Anna verkade tycka att det var dags för oss att träningstävla, och på Nationaldagen är det en clear round, kanske borde köra en 50cm runda bara för att hon ska få rutin? Dock så har jag ju flyttat henne sex dagar innan clear rounden är, men kan kanske rida upp till Skålltorp, hoppa en runda och sedan rida hem igen?

Kommentarer
Postat av: paulina

Om det är clear round då kanske jag också borde vara med :o ska kolla om jag kan.. Men om vi båda ska vara med kan vi kanske rida sällskap dit? :)

2011-05-11 @ 10:11:38
URL: http://paulinaonisse.blogg.se/
Postat av: Amanda

Jag tycker absolut att du ska vara med :D jag kan agera fotograf ;)

2011-05-11 @ 17:40:01
URL: http://amandahed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0