Hoppning!

2011-05-28 @ 04:30:05
Jag hoppade idag (eller haha igår), var superkul! Har inte hoppat på väääldigt länge så hon hade tråkigt nog tappat lite rutin, och därför gick det skitkass första halvan. Hon tvekade, bjöd inte och var allmänt ofokuserad.
Rebecka satt upp ett tag, men det blev snarare värre än bättre. Antagligen för att Rebecka inte ridit henne på ett tag, så hon kände nog för att försöka komma undan lite.

Efter att rebecka ridit satt jag dock upp igen, drev som attans, höll i manen och hoppades på det bästa, och sedan lossnade det!
Vi hoppade på serpentinbågarna, sockerbitar var det, två av hindrena var sockerbitar som låg på sidan och ett hinder var sockerbitar som stod upp (så ungefär 70cm eller så hoppade vi som högt), på det höga stannade hon ganska många gånger innan jag fick över henne.. Och andra gången vi hopppade dte rev hon så det blev inte så mycket hoppning på den höjden. Men men.
Vi hoppade även ett räcke på ungefär 50-60cm. Vi tog det till och med i galopp på slutet, och styrde sedan vidare på ett kryss som låg rakt framför och hoppade det.
Och vi hoppade även oxer för första gången :D Ungefär 50cm låg den på, och vi tog den i både trav och galopp.

Är mycket nöjd med henne, så duktig! Men en sak är säker, och det är att jag inte tänker låta henne tappa rutinen igen. En gång i veckan ska vi hoppa.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0