Framåttänk

2011-05-23 @ 02:09:58
Idag fokuserade jag på framåttänk. Vad som än hände så skulle hon hela tiden bjuda på framåt. Biscaya är en såndär häst som inte gör så mycket mer än vad hon behöver, och eftersom jag mesat lite med henne så anstränger hon sig ett tag, sedan "dör" hon. Men nu har jag inlett Operation framåttänk. Så idag drev jag, och tog hon inte skänkeln var det ett pet med spöt, och brydde hon sig ändå inte fick hon sig faktiskt en liten smäll. Tycker egentligen inte om det, men jag blir så otroligt trött på att hon bara går emot mig hela tiden och tror att hon kan komma undan. Så fort hon förstått att hon inte gör det slutar hon lyckligtvis alltid :D Så det släppte ju ganska fort, och sedan gick det faktiskt helt okej även om hon fortfarande dog lite då och då. Men de stunder hon inte la av helt så bjöd hon myyyycket bättre än vad hon brukar, så verkar som att det var rätt av mig att vara konsekvent och använda spöt ordentligt (En gång kunde jag dock faktiskt slå henne ganska så hårt flera gånger utan att få någon som helst respons? Hon har verkligen ingen respekt för spöt längre. Jag gav mig dock inte utan jag fortsatte till hon tog den framåtdrivande hjälpen, och efter det lossnade det!)
Och konstigt nog så tjurade hon faktiskt inte ihop idag, trots att jag var väldigt hård mot henne. Snarare tvärtom, hon var hur trött, belåten och kelsjuk som helst efteråt.
Notera dock att jag absolut inte 'slår' såpass hårt att det skulle räknas som elakt. Skulle aldrig göra så mot min fina vän :(


Så ah! Imorgon blir dte uteritt, och då kommer framåttänket naturligt. Sedan på tisdag fortsätter vi, nu jäklar ska handbromsen släppa! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0