Dagens ridpass

2011-05-24 @ 23:19:28
Alltså åååh, älskar min häst så himla mycket. Hon fårstår och accepterar saker så himla fort. Idag var det nästan inget bakåttänk alls. Utan hon går på tokbra, hon 'dog' inte en enda gång! Och galopperna gick helt okej, trots att jag red i lilla ridhuset, jag måste bara åka med och bara driva lite i svängarna så hålelr hon galoppen. Börjar jag korta upp henne och ha mig så bryter hon bara av, oavsett om ajg driver eller inte. Jag måste sluta störa henne så. Men även om Sten lyckades bota det mesta av min farträdsla så ligger dte fortfarande kvar lite i botten. Men men, det är ju mycket bättre nu i alla fall.

Körde ganska så mycket unghäst-halvhalter (bryta av istället för att bara korta upp) och övergångar i början, ville ha igång bakdelen på henne riktigt ordentligt idag! Och av vad jag kunde se i spegeln så såg dte bättre ut än vanligt. Så härligt! Jag tänker leva på den här känslan hur länge som helst nu.


Hade en så himla bra känsla under hela passet! Ville inte ens sluta rida, och det gick så himla bra att jag inte ens hade något att öva på, utan åkte mest med och njöt idag faktiskt.

Kommentarer
Postat av: paulina

Okej, klart värt att prova, tack för tipsen! :D

2011-05-25 @ 09:24:07
URL: http://paulinaonisse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0