Dagens ridpass

2011-05-18 @ 23:34:08
Gjorde inget komplicerat, övade lite halter och galopp bara.
Hon var pigg och fin, det är hon nästan alltid mycket piggare när hon är själv i ridhuset. Ingen aning om vad det beror på. Men så är det i alla fall haha ;)

Halterna gick bra. Hon brukar blir frustrerad och vill inte stå stilla alls länge om hon måste stå i form. Då börjar hon bara backa eller lätta i fram istället. Men efter ett par halter stod hon faktiskt stilla i form tills jag bad henne gå fram, duktig tjej! Nu är nästa mål att hon inte ska dra upp huvudet när jag gör halten, utan gå i form hela tiden.
Galoppen gick sådär. Hon var lite för pigg och satsade järnet på långsidorna och sedan blev det alldeles för tvärt vid hörnet så då bröt hon av bara jag försökte minska minsta lilla.
Men överlag så gick det bra, hon var väääldigt lösgjord. Kunde trava på långa tyglar och hon höll sig kvar i formen. Red även i en lite högre form i mitten av passet (Vanligtvis rider jag nästan bara lång & låg, eller mellan, för där brukar hon lägga sig naturligt), och det gick kalas.
Avslutade som vanligt i lång och låg på halvlånga tyglar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0