Dagens ridpass

2011-05-13 @ 02:50:26
Red dressyr :) Gick galant, trots en massa sadelprovningar och av & uppsittningar, hon är så tålmodig och duktig, min fina tjej <3

Värmde upp henne, fokuserade på att hon skulle gå framåt och brydde mig inte så värst mycket om vart huvudet var. Gick relativt bra, hon "dör" lite emellanåt bara.
Galoppen gick faktiskt väldigt bra idag. Lyckades med flera vänsterfattningar, och hon tog till och med fel galopp i höger varv en gång haha, nästan så att jag ser det som ett framsteg ;) Dock så är hon inte dum, hon har kommit på att när det blir jobbigt i vänstern så kan hon ju bara byta till höger. Inte så bra för min del.
Jobbade henne lite i högergaloppen idag, och det gick fint, krävde bara under en väldigt kort sträcka. Känns inte som att hon riktigt är redo än, så släpper nog det och lägger fokus på att hon ska ta fattningarna och hålla galoppen. Blir nog bäst så tror jag, vill inte pressa henne för mycket, ridningen ska vara lika rolig för henne som den är för mig.
Efter galoppen blir hon alltid helt supertaggad med! Tycker att det är kul att hon blivit så mycket piggare överlag nu, det gör allting lite lättare för mig :D

Kommentarer
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

Haha åh, sådär gjorde Bellan JÄMT förut... bytte till höger så fort jag lyckats få in vänster några steg. Superjobbigt! :P

2011-05-13 @ 07:01:54
URL: http://minfux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0