):

2011-03-15 @ 22:02:34
Hemskt ledsen över den hemska uppdateringen. Det är nämligen så att jag valt att fokusera på mitt psykiska mående den senaste tiden.
Och nu undrar ni säkert vad som hänt, så jag säger såhär; Var med om en familjetragedi då min fader gick bort i sommras, och drabbades därefter av post traumatiskt stressyndrom (fick en diagnos för ungefär två veckor sedan)
Och för er som inte vet så är post traumatiskt stressyndrom inte världens roligaste grej. Det går ut på att man upplever traumat man varit med om flera gånger, tex. så kan det vara vissa saker som triggar det, tex. saker som får dig att tänka på den dagen (i mitt fall är ambulanser det värsta), saker i vardagen som får en att minnas helt enkelt.
Symptom på post traumatiskt stressyndrom är bla;
- Sömnproblem
- Koncentrationssvårigheter
- Ångest
osv.
Så ja, min vardag har försvårats något oerhört. Hoppas verkligen att ni har förståelse för att uppdateringen blir knackig ibland ): Får hitta någon att blogga med eller så.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Sv: tack för dina vänliga ord!! Ellinor har dock problem som återkommer, dom fanns där under ridskoletiden också men jag brydde mig inte så mycket då. Jag kan alltid lösa det för tillfället men det återkommer förr eller senare. Jag orkar liksom inte ha massa problem hela tiden. Det där med att ta bort kraften går inte helt efter som att hon måste ha sin b-vitamin i pulverform annars får hon ont i kroppen :/

Anledningen till att jag inte vill börja på ridskola är att jag inte har tid eller lust att vara där varje dag. Plus att jag inte lär mig något på dom hästarna ;) jag menar visst hon krånglade en del men när hon skötte sig så gick hon helt galet bra :)

Sen så är jag inte rädd för hästar, inte henne heller men osäker. Ska rida henne en gång till så att jag får ett bra sista minne av henne! Sen så har jag ridit på Mario sen "olyckan" och det är ingen fara :) nepp jag tycker synd om den som köper henne för hennes pms problem kommer alltid att finnas där, tyvärr!

2011-03-16 @ 17:19:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0