Sadel!

2011-04-16 @ 09:19:00
Åh, har ju glömt nämna att jag ÄNTLIGEN hittat en sadel som passar! Känns som att jag provat hur många sadlar som helst på henne.

Lena i stallet erbjöd sig att låta mig prova hennes ena sadel, en Prestige green star, 35 i bomvidd (34 skulle passa också)
Den låg hur bra som helst. Men jag var ändå skeptisk, har provat flera sadlar som legat bra på när ingen suttit i sadeln, men så fort någon satt sig i den så har den glidit, klämt osv.
Men denna låg perfa även när jag red! Behöver en sadel som är lite rundad på slutet då hennes rygg är ganska kort och jag inte vill att sadeln ligger och trycker på njurar osv. Denna sadeln är ju rundad på slutet. Ligger i jämnvikt, klämmer ingenstans, lämnar mellanrum vid manken, glappar inte.

Så himla glad! Nu tänker jag inte prova en endaste hoppsadel till, utan jag ska ha en sånhär. Orkar verkligen inte krångla mer, och den låg ju kalas så. Så fort jag fyllt 18 (12maj) ska jag ge mig på sadeljakt och köpa en, ser fram emot det!
Sedan får vi se om det blir en dressyr sadel också. Är lite sugen på att prova en Tekna på henne, men vet ju inte om en sådan kommer att passa ):

Med och utan padd!



Håll utkik, för strax kommer ett inlägg om varför jag valde att inte använda mig utav en sadelutprovare!


Kommentarer
Postat av: josefine m. ridtravaren Bellie

Personligen tycker jag inte att dendär ligger bra. Tyngdpunkten hamnar alldeles för långt bak, och skulle man få fram den blir sadeln för svängd.

2011-04-16 @ 14:24:51
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: Emeli

Bilderna är missvisande, den ligger jämnt irl!

Jag är inte den enda som kollat på den och allihopa har sagt att den ligger bra <:

2011-04-16 @ 21:54:48
URL: http://solitarymoment.blogg.se/
Postat av: EmbLeM

Billiga saker till både vardag och häst finns att fynda på min bloppis! :9

http://emblems.blogg.se/bloppis

2011-04-17 @ 09:54:20
URL: http://emblems.blogg.se/hast

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0