Dagens träningspass

2010-10-08 @ 20:28:02
Idag red jag för Åsa! Ska börja rida för henne en gång i veckan nu igen så att vi kommer igång. Känns helt sjukt härligt, hon lyckad verkligen alltid dra fram det bästa ur mig och hästen.

Biscaya var lite knäpp idag haha, hon var väldigt, väldigt pigg. När jag gjorde halt reste hon sig och hade sig för att hon inte ville stå still, helt knäpp. Hon hade lite svårt att slappna av med, för vi var i lilla ridhuset, och det är tydligen snäppet läskigare än stora av någon konstig anledning.
Red mycket på böjt spår, i vänstervarvet var hon superfin, i högervarvet tycker hon dock att det är lite jobbigare, så kräver man av henne kör hon upp huvudet och springer i från en. Och med tanke på hur pigg hon var så var det värre än vanlig idag. Och haha, jag fick sitta ner med, gör typ aldrig det för att hon är så skumpig.
Men så fort hon slappnade av och lugnade ner sig så var hon hur fin som helst!
Vi tog några varv i högergalopp med, gick bra. Hon har ju inga problem med höger galoppen längre så. Vi hade tänkt köra vänster galopp med, men det var så mycket folk i ridhuset att vi inte gjorde det. Biscaya är väldigt storgalopperad, så hon behöver mycket plats. Och eftersom hon också har svårt för den galoppen var det ännu viktigare med utrymme.
Så ja, summarum.
Hon höll galoppen fint, och var pigg och framåt, vaken, men lite istadig. Var mestadels stadig och fin i formen. Är relativt nöjd med min egen prestation med, ibland glömmer jag bort att följa med, tyglarna är ofta lite långa, och jag är fortfarande lite mesig mot henne. Men nedsittningen gick väldigt bra, och jag vek mig nästan inte inåt en enda gång. Jag var även snabbare än vanligt med att korrigera henne. Och jag måste lära mig att trampa ner hälarna och luta mig tillbaka. Jag glömmer lätt av att trampa ned, och det sistnämnda är en ovana jag dragit på mig för att jag red i en skitsadel för länge.

Just det.
Igår red Rebecka henne, dte hade tydligen gått bra! De hade galopperat lite i vänstervarvet och sådär.

Imorgon blir det uteritt med Rebecka & Mario, bara skritt dock. Och på söndag blir det hoppning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0