Dagens träningspass

2010-10-05 @ 22:16:41
Idag blev det ett spännande pass!
Jag värmde nämligen bara upp Biscaya, sedan fick Rebecka rida.
Och haha.......... Jag blev lite bitter, för det gick hur mycket bättre som helst för henne. Men samtidigt så var det en lättnad, för då kan jag ju få hjälp med galoppen & jag vet att om det blir så att jag absolut inte kan rida så kan Rebecka göra det åt mig.
Det är inte lätt att ha korta ben & sådär, Rebecka kommer åt henne så otroligt mycket bättre. Dessutom så tyckte Rebecka att hon var kul att rida :D
Hon galopperade hur mycket som helst, visste inte ens att hon kunde hålla galoppen så länge, och hon blev hur lösgjord och fin som helst. I slutet av passet såg det ut som att hon gick på moln. Hon låg inte mycket innanför hand heller, så det var bra jobbat från både häst och ryttare!
Biscaya var till och med lite svettig efteråt, känns som att det är dags för klippning snart.

Och det var nog ingen fara med näsblodet, för hon blödde inget efter passet idag så!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0